Klik op de beschikbare categorieën voor een overzicht
Blokkade uitgaande mailserverpoort (SMTP) Helpdesk 7 maart 2007
Sinds enkele maanden is KPN bezig om de uitgaande e-mail poort (SMTP) in
segmenten te blokkeren voor hun ADSL klanten. Het idee hierachter is om
verspreiding van spam en virussen tegen te gaan.
Dit betekend voor u als klant dat u de uitgaande e-mailserver van KPN dient
te gebruiken. Hieronder vindt u de uitgaande e-mailservers van KPN:
- KPN (direct adsl en InternetPlusBellen)
smarthost.direct-adsl.nl
- Hetnet
mailhost.hetnet.nl
- planet
mail.planet.nl
Op de factuur, en de ADSL brief die u aan het begin van de ADSL verbinding
heeft gekregen, staat welke soort KPN verbinding u heeft.
De uitgaande e-mailserver kunt u instellen in Outlook via de volgende stappen:
- Outlook (office);
Extra --> e-mailaccounts --> weergeven of wijzigen --> (desbetreffende
e-mailaccount selecteren) wijzigen
- Outlook express;
Extra --> accounts --> (desbetreffende e-mailaccount selecteren) wijzigen
--> (tabblad) servers
Tevens dient u de Authenticatie uit te schakelen in outlook, dit kunt u
doen door middel van de volgende stappen:
- outlook (office);
Extra --> e-mailaccounts --> weergeven of wijzigen --> (desbetreffende
e-mailaccount selecteren) wijzigen --> meer instellingen --> server voor
uitgaande e-mail --> (uitvinken) voor de server voor uitgaande e-mail is
verificatie vereist.
- outlook express;
Extra --> accounts --> (desbetreffende e-mailaccount selecteren) wijzigen
--> (tabblad) servers --> (uitvinken) mijn server vereist authorisatie
Nadat deze instellingen zijn gewijzigd maakt u gebruik van de uitgaande e-mailserver van de KPN en ondervindt u geen problemen meer met het verzenden van uw e-mailberichten. De geadresseerde zullen hier niks van merken.
Meer informatie over de SMTP blokkade van de KPN:
http://www.techzine.nl/nieuws/11885/KPN-schakelt-mailservers-van-klanten-uit.html
http://www.mxstream.nl/support/technischevragen-dadsl.html#105
Update 28-03-2008:
Omdat meeste klanten problemen hadden met het terugvinden van hun smtp server gegevens van hun internetprovider hebben we besloten om een speciale poort op onze mailserver open te zetten zodat u ondanks de blokade van uw internetprovider via onze mailservers uw mail kunt versturen.
U kunt de portnummer in Outlook als volgt aanpassen:
Extra --> accounts --> (desbetreffende e-mailaccount selecteren) wijzigen
--> (tabblad) geavanceerd --> wijzig bij uitgaande mailserver (SMTP) de poortnummer 25 naar 587
segmenten te blokkeren voor hun ADSL klanten. Het idee hierachter is om
verspreiding van spam en virussen tegen te gaan.
Dit betekend voor u als klant dat u de uitgaande e-mailserver van KPN dient
te gebruiken. Hieronder vindt u de uitgaande e-mailservers van KPN:
- KPN (direct adsl en InternetPlusBellen)
smarthost.direct-adsl.nl
- Hetnet
mailhost.hetnet.nl
- planet
mail.planet.nl
Op de factuur, en de ADSL brief die u aan het begin van de ADSL verbinding
heeft gekregen, staat welke soort KPN verbinding u heeft.
De uitgaande e-mailserver kunt u instellen in Outlook via de volgende stappen:
- Outlook (office);
Extra --> e-mailaccounts --> weergeven of wijzigen --> (desbetreffende
e-mailaccount selecteren) wijzigen
- Outlook express;
Extra --> accounts --> (desbetreffende e-mailaccount selecteren) wijzigen
--> (tabblad) servers
Tevens dient u de Authenticatie uit te schakelen in outlook, dit kunt u
doen door middel van de volgende stappen:
- outlook (office);
Extra --> e-mailaccounts --> weergeven of wijzigen --> (desbetreffende
e-mailaccount selecteren) wijzigen --> meer instellingen --> server voor
uitgaande e-mail --> (uitvinken) voor de server voor uitgaande e-mail is
verificatie vereist.
- outlook express;
Extra --> accounts --> (desbetreffende e-mailaccount selecteren) wijzigen
--> (tabblad) servers --> (uitvinken) mijn server vereist authorisatie
Nadat deze instellingen zijn gewijzigd maakt u gebruik van de uitgaande e-mailserver van de KPN en ondervindt u geen problemen meer met het verzenden van uw e-mailberichten. De geadresseerde zullen hier niks van merken.
Meer informatie over de SMTP blokkade van de KPN:
http://www.techzine.nl/nieuws/11885/KPN-schakelt-mailservers-van-klanten-uit.html
http://www.mxstream.nl/support/technischevragen-dadsl.html#105
Update 28-03-2008:
Omdat meeste klanten problemen hadden met het terugvinden van hun smtp server gegevens van hun internetprovider hebben we besloten om een speciale poort op onze mailserver open te zetten zodat u ondanks de blokade van uw internetprovider via onze mailservers uw mail kunt versturen.
U kunt de portnummer in Outlook als volgt aanpassen:
Extra --> accounts --> (desbetreffende e-mailaccount selecteren) wijzigen
--> (tabblad) geavanceerd --> wijzig bij uitgaande mailserver (SMTP) de poortnummer 25 naar 587
InterIP
Industriestraat 11
2671 CT Naaldwijk
Nederland
+31.(0)174-726026
info@interip.nl